Shanghai dag 1 - Reisverslag uit Fenglinlu, China van Sylvie - WaarBenJij.nu Shanghai dag 1 - Reisverslag uit Fenglinlu, China van Sylvie - WaarBenJij.nu

Shanghai dag 1

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

17 September 2015 | China, Fenglinlu

We stonden op Schiphol voor een raadsel, er stond een enorm, blauw KLM vliegtuig op ons te wachten. Terwijl we met een Chinese airline zouden vliegen. En we waren toch écht bij de goede gate... Achteraf snapte de steward er ook niks van toen we het vertelde, en stopte hij aan het eind van de vlucht ons nog 2 flesjes rode wijn toe voor vanavond. Nadat we onze tassen hadden opgehaald stonden we voor het volgende raadsel, hoe komen we bij het hotel? Een aardig Nederlands meisje hielp ons met de Chinese vertaling en het was zo gepiept. Het pinnen was een grotere uitdaging maar bij de derde pinautomaat zijn we hier uiteindelijk ook in geslaagd.
We stapten in de metro in een nieuwe wereld, wij als westerlingen werden van top tot teen eens goed bekeken. Een taxi krijgen is een sport. De taxichauffeurs rijden je gewoon voorbij en stoppen wel voor hun landgenoten. We vermoeden dat dit door de taalbarriere komt aangezien vrijwel niemand Engels spreekt en leest.
Nadat we eindelijk in het hotel waren ingecheckt en even een powernapje hadden gedaan, moest de stad per metro natuurlijk verkend worden. We kwamen uit op de Times Square van Shanghai, daar een hapje gegeten en het bleek dat in dit deel van de stad om 9 uur vrij weinig meer was te doen. Dus zijn we terug gegaan naar ons hotel om nog wat resterende uurtjes slaaptekort in te halen.